четвъртък, 1 май 2008 г.

Game Mania

В един от първите си постове бях споделила, че си падам геймърка...само че не съм маниачка на тема CS или Starcraft, или каквото там е модерно да се играе. Падам си по занимателни игрички, които също могат да ти отнемат цял ден, за да ги играеш, ноооо...не са кой знае колко сложни и спокойно могат да се причислят към графата "разпускащи занимания".
Сайтът, от който най-често тегля игрички, е този. В този пост мисля да разкажа за любимите си такива.

Първият клас игри са от типа "Отгледай си сам". В повечето случаи условиятана тези игри са следните:
1. Имаш си някаква ферма и отглеждаш животни, растения и други.
2. Сам преценяваш дали е по-добре да печелиш като купуваш повече храна, повече животни/или насаждения, ако става дума за растения/ или пък да инвестираш в някой upgrade на сграда или нещо друго/зависи от играта/
3. Пазиш си фермата от разни вредители, печелиш пари, изпълняваш quest-ове и се забавляваш:)
Имам три любими игрички от този жанр:Grimm's Hatchery , Magic Farm, Farm Frenzy


В първата игра животинките са много сладки. Препоръчвам я. Само че е малко по-сложна от другите, защото се играе за време.
Втората прилича много на първата, но с някои изключения. Тук отглеждаме растения и не играем за време. И в двете игри има ден, който трае около минута, минута и нещо, в рамките на който трябва да съберете възможно най-много реколта, да поливате/респективно храните/ цветята/животните/ и да ги опазите от хищниците, които влизат във фермата ви.
Третата част е най-забавна от всички. Там няма ден. Просто има quest, който трябва да изпълните за определено време, ако искате да спечелите златен или сребърен медал. Но ако не успеете, не означава че няма да продължите напред, а и винаги можете да се върнете и да повторите нивото, ако не сте доволни от себе си/за разлика от Grimm's Hatchery,където чак накрая разбираш, че дните не ти достигат.../. В тази ферма имаш 3 вида животни/гъска, овца и крава/, чиито суровини можеш да преработваш на 2 нива/напр. гъската дава яйца, преработваш ги и става яйчен прах, преработваш го и става сладкиш/. Съответно колкото по- преработено и крайно изделие имаш, толкова по-скъпо го продаваш.
Това е последната игра от този тип, която играх и като че ли засега най-много ми харесва. А като съчетаем страхотната и забавна музичка, която са сложили за фон...мммм, чак ми се доигра...;-)
Вторият клас игри, които много харесвам са т.нар. от мен "Сервитьорски игри". Защо ги наричам така. Ами защото основната работа е да обслужваш клиенти. Тук причислявам игри като Burger Island, Jane's Hotel, Turbo Pizza, Sallys Salon, и Fab Fashion.
За тези игри ще обобщя следното:
1. При всички следваш определен рутинен процес, който трябва да повтаряш първо бавно, после бързо, и по-бързо, и по-бързо...
2. Колкото повече напредваш в нивата, толкова се увеличава броят на нещата които трябва да правиш, първо бавно, после бързо, и по-бързо, и по-бързо...
3. Всички тези игри преспокойно могат да заменят психо-тестовете за категория C...;-)



Третият клас игри са повече за търпеливи и екстремно наблюдателни играчи. Обобщила съм тези игри под наименованието "Seek & Find"/търси и намери/. Тук игрите се характеризират със следното:
1. Имаш стаи, наблъскани с много предмети, знаци и прочее. В десния/може и левия/ ъгъл имаш списък с нещата които трябва да откриеш...
2. Също така имаш таймер с оставащото време и броят на предметите, които трябва да откриеш, за да преминеш нататък. На края на всяко ниво/когато си събрал нужният брой предмети/ имаш някакъв вид пъзел/различен, според играта./
Любимите ми игри от този жанр са Mystery Case Files: Ravenhearst и Stone Of Destiny. Не че не е пълно с други игри от този тип, но тези двете най-много се различават от другите. Имат междинни пъзели, които винаги са много интересни, ако си падаш по такива неща. В комбинация и с интересния сюжет и quest-овете, които следваш през цялото време, тези две игрички са си едно чудесно занимание в свободното време.



Четвъртият и последен клас, за който ще говоря в този пост, наричам "Стратегически игри". Наричам ги така, защото всички са свързани с това, да развиваш някой град, село или общност. Те са за хора, които имат или искат да развиват своята организационна мисъл. Защото тук трябва да организираш всичко свързано с осигуряването на прехрана, подслон, вода, развиване на умения у хората, строеж на сгради за забавление, казарми и всичко необходимо на народът ти/племето, градът и т.н./ да се развива и да бъде способен да се защитава, ако има нужда от това.
Тук спадат игрички като Virtual Villagers, Escape From Paradise и Westward II: Heroes Of The Frontier




Ами това е. Дано не съм досадила много с моите глупости:)
Нооо, искам не искам...дечко съм си и дечко ще си остана. Не мога без такива игрички:)
Cheers!

3 коментара:

Unknown каза...

Според мен си падаш по т. нар. търговски симулации. Пробвай някой-друга игра, която завършва на Tycoon. Непременно си намери и опитай Sims 2, а може би и SimCity. И не на последно място, ще се радвам да обменим опит, щото и аз много обичам такива игри!

Miro каза...

От друга страна пък аз съм фен на "търси и намери" игрите, които за съжаление в един момент почват да се повтарят и малко от удоволствието си отива. И точно за това най ми харесват Mystery Case Files серията заради междинните пъзели. А Stone of Destiny не съм играл и задължително ще пробвам скоро ;)

Snejka каза...

@Пешо: Фенка съм както на Sims, така и на Sims 2, както и на която и да е версия на Симсовете...Мноооого ме кефят. Само че в този пост наблегнах повече върху коментарите за игрите на Reflexive. SimCity не съм я играла, брат ми каза, че приличала на Caesar и Pharaoh. Пък аз тях все още ги играя и ми харесват. Много обичам стратегии. Tycoon-ите, които съм играла: Zoo-tycoon, SimTheme Park/страхотна игричка, дето развиваш един увеселителен парк и никъде не мога да си я намеря, за да я изтегля сега...подсмрък/, Fish Tycoon, Hospital/тази е супер забавна/ и какво ли още не... За обмяната на опит - винаги съм насреща...таман и аз ще науча нещо ново;-)
@Миро: За поредицата Mystery Case Files - първата игра, която играх беше Ravenhearst и затова, може би, е единствената, която харесвам. Следващата част, която почнах да играя, вече ми беше скучна. Но Ravenhearst е готина, защото за тези междинни пъзели трябва наистина да се напънеш малко, за да се справиш. Stone Of Destiny е ефектна и има някои пъзелчета, дето си ги бива. А в момента играя Azada. Това до момента е най-добрата игра от типа "Seek and Find", която съм играла, защото на едно ниво 2 еднакви пъзела няма. Голямо разнообразие от главоблъсканици. Пробвай я, мисля, че ще ти допадне:)