събота, 3 май 2008 г.

За шофьорството от един НЕ-шофьор


Едва ли има нужда да убеждавам когото и да било, че ситуацията по българските пътища въобще не е розова. Всеки ден катастрофи, коя от коя по-тежки, по-нелепи и със все повече жертви.

Много жертви, а кой е виновен? Така и не можахме да разберем кой е виновен за цялата работа. И кога, и как най-сетне ще се реши всичко това? А аз от толкова много теории вече съвсем се ошашавих. В края на краищата ефектът, според мен е нулев, след като през последните два дена станах свидетел на толкова некадърни шофьори, дето ако не беше шофьорът до мен да мисли бързо, досега 5 пъти да съм станала жертва на какви ли не потенциални убийци на пътя. И съм сигурна, че не съм единствената.

Някои казват, че държавата била виновна, защото пътищата били зле. Заради тях ставали катастрофите. Да, много хубаво. Ама за това, че не мислиш и отнемаш предимство не ти е виновна държавата. Виновен е шофьора, щото НЕ МИСЛИ.

Други казват, че младите мислели по-добре от старите. Старите шофьори били опасни на пътя, щото бавно „сгряват” и само пречат на пътя, изнервяли другите шофьори, правели задръствания, щото карат с 20км/ч и какво ли още не. Ми тогава защо повечето некролози по пътищата са на младежи?

Трето мнение – не от всеки човек става шофьор...или казано по народному „Шофьор и курва се раждат, не стават”. Добре, но това пак не отговаря на въпроса „Защо в чужбина почти няма катастрофи?”...Защото всички са родени шофьори ли? Съмнявам се.

Четвърто мнение. Според него чужденците са отдавна на пътя и са свикнали с пътищата, а пък ние, разбираш ли, като хванати от гората, още не знаем къде се намираме? Дали е така, не знам. Звучи ми малко нереално. Все пак не сме от толкова скоро на пътя. Пък и не ми се струва, че пътят е виновен за ситуацията...въобще.

Защо сме толкова смахнати, че или караме бавно, или караме като луди? Какво ни има? Жизненият стандарт ли ни е толкова зле, че преценката ни за правилно поведение на пътя я няма никаква? Толкова ли е сложно да си добър шофьор? И кога ще се научим да караме нормално?

Може тези въпроси да ви се струват елементарни и тъпи, но и НЕ-шофьорите, като мен, също умират по същите тези пътища...А на мен ми се ЖИВЕЕ в СИГУРНОСТ!


1 коментар:

kenkal каза...

Къде ми остана предният коментар?
Нищо, аз ще го повторя ;)
Значи, според мен, на това дередже сме, защото всеки се прави на цар на пътя.Няма значение дали шофьорът е мъж - или жена, дали е стар - или млад, дали е българин - или чужденец... Ще се оправим, когато всеки се държи отговорно към себе си, към пътниците си и към останалите участници в движението.